- Aj tlmiče majú vplyv na bezpečnosť jazdy autom
- Najčastejšie používané druhy spojovacieho materiálu
- Ročné vyúčtovanie nájomného nie je vždy príjemnou záležitosťou
- Používanie Venušiných guličiek má nielen sexuálne, ale aj zdravotné benefity
- Nechali ste si na auto aplikovať keramickú ochranu? Ako sa oň teraz starať?
Fashion LIVE! pomáha šíriť osvetu o celosvetovej iniciatíve Fashion Revolution.
Slovensko sa zapojilo do celosvetovej módnej iniciatívy s názvom Fashion Revolution, ktorej partnerom sa stal aj unikátny projekt Fashion LIVE!. V priestoroch kaviarne ZÓNA by Refresher sa stretli podporovatelia myšlienky humánneho zaobchádzania s ľuďmi, ktorí sú pri práci v módnom priemysle častokrát vystavení strašným a neľudským podmienkam.
Medzinárodnú kampaň Fashion Revolution spustilo nešťastie, ktoré sa stalo pri páde textilnej výrobnej budovy Rhana Plaza v Bangladéši, 24. apríla 2013. Zomrelo pri ňom viac ako 1100 ľudí a ďalšie stovky sa zranili. Táto tragédia zmobilizovala všetkých ľudí, ktorým záleží na móde, ale najmä na tých, ktorí ju vyrábajú. Hnutie Fashion Revolution vzniklo s cieľom bojovať proti neetickým podmienkam masovej výroby, ktorá si ročne vyžiada tisícky obetí.
„Rozhodli sme sa stať súčasťou medzinárodnej kampane a podporiť Fashion Revolution, pretože si myslíme, že je veľmi dôležité vedieť, odkiaľ naše oblečenie pochádza a v akých podmienkach vzniká. Tým, že Fashion LIVE! podporuje originálnu tvorbu MADE IN SLOVAKIA, sa snažíme do popredia a najmä ku koncovému zákazníkovi dostať skôr slow fashion ako relevantnú protiváhu propagovaným a všadeprítomným módnym reťazcom,“ povedala manažérka projektu Fashion LIVE! Zora Husarčíková.
Podporovatelia myšlienky, ktorých zaujíma pôvod nášho oblečenia, sa zúčastnili podujatia Fashion Revolution v piatok, 24. apríla v kaviarni ZÓNA by Refresher. Tam počas celého popoludnia diskutovali o alarmujúcej situácii v odevnom priemysle, sledovali dokumentárne filmy o obetiach fast fashion a skypovali s Kamilou Boudovou, koordinátorkou kampane Fashion Revolution za Česko a Slovensko. Účastníci sa fotili v odeve oblečenom naopak, ktoré je symbolom toho, že im smutné osudy obetí fast fashion nie sú ľahostajné. „Fashion LIVE! podporuje originálnu tvorbu, lokálne značky a dizajnérov. Častokrát „to naše“ je kvalitnejšie, ako to „značkové“. Je preto na každom z nás, ako sa k tomu postavíme. Oblečenie sa nás totiž doslova dotýka,“ priblížil Erik Ivančík, scénograf a spoluorganizátor projektu Fashion LIVE!.
Hnutie Fashion Revolution podporili aj viaceré známe slovenské osobnosti, medzi inými Adela Banášová, Maroš Kramár, Braňo „Bruno“ Ciberej, Barbora Švidraňová, Lýdia Eckhardt, Tamara Heribanová-Šimončíková, Soňa Mϋllerová, Veronika a Daniela Nízlové, Jana Kuzmová, Jana „Janais“ Kothajová alebo Svetlana Rymarenko, Soňa Norisová a Jana Golis zo skupiny Fragile. Zúčastnili sa fotenia v odeve oblečenom naopak, a tým tiež podporili dobrú myšlienku. Fotenie zastrešoval významný slovenský fotograf Martin Vrabko.
Medzinárodná kampaň Fashion Revolution sa zaoberá témou „nečistého“ a nehumánneho módneho priemyslu vo viac ako 70-tich krajinách sveta. „Ak sa do tejto kampane zapoja krajiny aj legislatívne, ako to bolo pred pár rokmi v potravinárskom priemysle, je pravdepodobné, že to bude musieť odevný priemysel akceptovať,“ dodal Erik Ivančík.
Téma udržateľnej módy sa stáva stále aktuálnejšou. Vďaka silnému edukatívnemu charakteru podporujú všetci organizátori, koordinátori a významné osobnosti šoubiznisu projekt Fashion Revolution bez nároku na honorár. Kampaň sa snaží upozorniť spotrebiteľov na nasledujúce otázky: Kde a za akých podmienok bolo moje oblečenie vyrobené? Čo je to udržateľná móda? Môžem niečo zmeniť ja sám? Hnutie Fashion Revolution chce zmenu dosiahnuť vďaka transparentnosti odevného priemyslu, zlepšeniu pracovných podmienok, dodržiavaniu ekologických štandardov, ochrane prírodných zdrojov a v neposlednom rade edukácii spotrebiteľov.